Dromca memoaresh
KUSH MA PREK KOMBIN MË KA SHARË FENË
Miq
të dashur!
Vëllezër
e motra!
Para
do kohe, një mikut tim të ngushtë ia dhashë dorëshkrimin tim me memoare për t’i
lexuar dhe, eventualisht për t’i redaktuar, meqë është njeri i pendës.
Ish-shefit tim të kabinetit,H. Agron Vojnikës, i kisha thënë që do t’ia jepja këtë
dorëshkrim me kusht që ta botonte pasi të bëhesha për rahmet. Por, meqë gabova
dhe ia dhashë mikut për tí lexuar, megjithatë, është kohë e turbullt, kohë kur
nuk mund t’i besoshë as vetes ndaj dhe, duke dyshuar se mund t’i keqpërdorë
memoaret e mia, vendosa që t’i botoj vetë, në këtë faqen time elektronike.
Së
shpejti do të keni rastin t’i lexoni memoaret nga dorëshkrimi im, me titull
KUSH MA PREK KOMBIN MË KA SHARË FENË
HYRJA
Bismilahi
rrahmane rrahim!
Ky do të jetë titulli i përmbledhjeve të memoareve
të mia në këtë faqe elektronike dhe më vonë edhe në librin tim të radhës. Një
nga format më të rënda të shkrimit pa dyshim që janë edhe memoaret. Memoaret,
kujtoj unë, janë çapitje letrare të ndërthurura me elemente të publicistikës, të
historisë dhe të psikologjisë. Meqë memoaret nuk shkruhen si ditar, atëhere,
varësisht nga kujtesa dhe afinitetet e shkrimit gazetaresk, nis dhe e hedh në
letër të kaluarën tënde. Pa dyshim, në mënyrë sa më korrekte dhe sa më besnike!
Madje dikush edhe mbanë shënime, ka shënime ditore, të mbajtura që kur nis
karrierën e vet. Pra, memoaret janë interesante nga një individ që ka një
karrierë të bujshme dhe që ka lënë gjurmë të pashlyeshme në shoqërinë e vet.
Memoaret, pra, janë histori personale, të shkruara në
formë letrare, por ka të shkruara edhe në formë të kronologjive që i përkasin lëmit
të historisë. Ky lloj i memoareve më tepër thithet nga lexuesit që janë
pasionantë të shkencës së historisë se sa lexues të gjërë. Memoaret që i afrohen
letërsisë janë shumë të pakta por tepër shumë të lexueshme. Janë, si tregimet e
shkurta por jo të imagjinueshme, janë ngjarje konkrete, të sakta dhe që për
personazh kryesor kanë vetë autorin.
Ka vite e vite që nëpër noteset e mia kam hedhur
ngjarje, kam hedhur raste, historira nga më të ndryshmet që më kanë ndodhur
mua, që kanë ndodhur nga unë dhe rreth meje. E shoh që forcat po më tradhëtojnë
dhe, duke qenë paksa skeptik se do t’ia dal mbanë, vendosa që të ec gjurmëve të
njerëzve të mëdhenj, jo që ta krahasoj edhe unë veten me të tillët, por,
thjesht, që ngjashëm si ata, të lë edhe unë gjurmë në këtë zhanër të shkrimeve,
pra, në sirtarin e memoareve.
Lexues të dashur, vëllezër e motra të mia, në
vazhdim do t’ju sjell gjëra shumë pikante dhe tepër shumë interesante, sepse,
kam bindjen që do t’ju pëlqejnë, argëtojnë, për më tepër, kam bindjen që shumë
fakte që do t’i ngërthej aty do t’i shërbejnë historisë sonë kombëtare.
Që në fillim do t’ju kërkoj falje që do të më duhet
të jem i ngadalshëm, nuk do të botoj tufa memoaresh por, do të shkoj një nga një,
të shkurta dhe shumë interesante. Mbase, për shkak të angazhimeve të mia të përditshme,
si dhe në mungesë të kohës për t’i rishkruar dhe redaktuar këto memoare, do të
ketë ditë që do të mungoj por, pa dyshim që, në faqen time të krijuar enkas për
memoaret e mia, do t’u informoj me kohë që kur do të keni rastin t’i lexoni.
Do të jem shumë i sinqertë, shumë i drejtpërdretë,
shumë korrekt me ngjarjet, me historitë, me personzhet, kështu që, të gjithë
ata personazhe që do të preken, paraprakisht ju kërkoj të falur, sepse ndryshe,
nuk do të ishin memore por krijime letrare. Unë nuk ia them krijimeve letrare,
kurse me publicistikë jam marrur goxha shumë. Shkrimet e mia publicistike, të përmbledhura
edhe në tri librat e mia të deritanishme, sikur më duken pa shpirt, sikur më
duken të kursyera nga faktet dhe të vërtetat, prandaj, kujtoj se, memoaret në
vazhdim do të jenë shpirti dhe gjaku i atyre shkrimeve publicistike.
Nuk do t’i “kursej” as shokët, as miqtë, as anëtarët e
familjes sime, as veten, as funksionarë të ndryshëm politikë, as intelektualë të
ndryshëm duke i përdorur si personazhe në memoaret e mia, sepse, në të kundërtën,
ngjarjet do të dukeshin imagjinare.
Me shpresë se një kohë të gjatë do t’i a kalojmë në
këtë faqe elektronike, me shpresë se do të mblidhemi sa më shumë lexues në këtë
faqe, kam bindjen se, ju, lexues të mi, do të më inkurajoni që në fund të dal
edhe me librër ku do të përmblidhen të gjitha memoaret e kësaj faqe
elektronike. Pra, daljen në dritë të atij libri do ta motivojë interesimi i juaj
për këtë faqe. Suksese.
Esselamu alejkum ve
rahmetullai ve berakatuhu!
H.
Sulejman ef. Rexhepi
d.v.
Memoari nr.1
Unë hoxha që i imitoja bitëllsat
Nuk do të sjell asgjë këtu nga koha kur isha
fillorist. Kam përshtypjen se për atë periudhë mjaft mirë ka shkruar një nga
intelektualët absolutisht më i madh i të gjitha kohërave i provniencës islame
në Maqedoni, biografi im, H. Rexhep ef. Ziberi, i cili, më ka përgtitur një biografi sa profesionale aq edhe
emocionale. Është e vështirë të mbahen lotët sa herë që ta lexoshe, sepse është
tepër prekëse. Do ta kaloj edhe periudhën deri sa isha medresant në Medresenë e
Prishtinës. Këtë periudhë e mbaj mend si çdo adoleshent kur futet në periudhën
e pjekurisë. E di që kam qenë tepër i fuqishëm, kam pasur shumë merak që t’i
mas forcat me të gjithë medresantët. Asnjë nuk më dilte përpara në mundje, isha
i palakuar. Po, ishte kjo koha kur në mua nisi e u brumos arroganca, nacionlizmi, moskokëçarja karshi
policëve serbë, ishte koha kur po mblidheshim nëpër ndeja me shokë e shoqe, nëpër
bodrume, edhe pse ne të medresesë kemi pasur tjetër regjim. Megjithatë, kur
ishte në pyetje brumosja jonë me ndjenja pariotike, askush nuk ua varte
personelit të Medresesë, të cilët, që të gjithë i konsideronim si vegla të
okupatorit serb, madje, mbase edhe nga dalldisja rinore, që nga Ahmet Sherifi
(përkthyesi më brilant i Kur’anit) e deri te pastruesit, të cilët, me atë shikim
që na e hidhnin ashiqare shihej se e kishin detyrë policore që të na mbanin nën vëzhgim tërë
kohës. Po pse mua? Po thashë, isha më i guximshmi, më problematiku dhe më që
nuk i përtoja belasë.
Babai im i ndjerë, policinë jugosllave e kishte frikë
në palcë. Më lutej e më qortonte që mos të përzihesha me nacionalistët kosovarë,
më luste që të isha lojalistë dhe të kisha kujdes, sepse me policinë jugosllave
më mirë kalohet duke i shërbyer se sa duke i kundërshtuar.
Tani, kur e kujtoj babain tim, menjëherë më bëhet e
qartë se pse aq shumë insistonte që të ikja diku në tokat arabe për të kryer
edhe ndonjë fakultet teologjik. Nuk donte që të përfudoja në Sarajevë. Donte në
shtetet arabe. Po pra, sepse vetëm në ato shtete mund të më spastrohej truri
nga ai infektim nacionalist që më ishte bërë gjatë shkollimit të mesëm në Kosovë.
Iu binda tepër shumë babait, aq shumë sa nga memorja ime kam fshirë të gjithë
ata shokë, të gjithë ata njerëz e personalitete
me të cilët kuvendonim shqiptarçe dhe me tone mjaft nacionaliste. I pata fshirë
si dashakëqinj të karrierës sime dhe, tek pastaj u brumosa me kulturë dhe
njohuri islamo-arabe. Përkundër kësaj, për asnjë çast nuk denjova që ta ndërroj
pamjen time si dhe karakterin tim prej një çunaku rrebel e trim. Në fakultetin
ku kisha shkuar më lehtë kalohej kështu si unë se sa të ishe i butë e i urtë,
sepse të trajtonin si femër, madje deri në sulm seksual. Këtë karakter ma kishte
sugjeruar idhulli im, hafiz Bedri Hamiti, ndërsa pamjen time të jashtme e kisha
sa për të shitur “fora” perëndimore. Doja të dukesha si një nga Bitëllsat, me
flokë të gjata e me pantolla të gjëra, madje në fund të këmbëve të ishin të gjëra
aq sa ishte beli. Kjo pamje u pëlqente femrave të cilat na shihnin ndërsa ne
kurrë nuk arritëm t’i shohim, të mbuluara kokë e këmbë.
Kurrë nuk më ka joshur kjo pamje e femrav arabe.
Kurrë nuk kam pranuar se ajo është veshje islame, por, thjesht, veshje
tradicionale e vendit. Edhe vendi im, Sullara e Epërme, kishte tradita.
Me të gjitha të mirat dhe të ligat e veta, me tërë
katundarinë dhe idiotizmat e veta, me tërë injorancën dhe ritet antiislame, unë
për vete iu nënshtrova përjetë traditave shqiptare të vendit tim. Kështu
ndjehem vetëvetja.
Memoari nr.2
MARTESA
MË BËRI BURRË E SHKUAR BURRAVE
Nëna ime, rahmet i pastë shpirti dhe, ishalla më ka
bërë hallall sepse dorën në zemër, ia kam nxirë jetën me mbrapshtitë e mia, kam
qenë fëmijë i papërbajtur, pra, e dashura nëna ime, shpesh thoshte: o ky nuk
rahatohet pa e martuar! Gjithë ky dash duhet të nalet disi!
Nuk kam qenë tip i dhënë pas femrave, ndaj dhe asnjëherë
nuk më ka shkuar në mend se martesa mund të ndikojë në qetësimin tim, në kontrollimin
e energjive të mia. Edhe pse fëmijë, seç e ndjeja gjithmonë veten burrë të
pjekur. Dëshira ime më e madhe ishte që të kaloja kohën me burra të moshuar.
Kjo më vonë do të më shpjegojë se pse arrita të bëhem aq i urtë dhe aq i pjekur.
Pikërisht kjo burrëri e hershme më bënte të reagoj në
gjithçka, të jem plotë energji, të zihem me cilindo që do të ma prishë mua apo
shokëve të mi, isha, thjesht, rrebel. Jo rastësisht Mulla Rashiti gjithnjë më
thoshte Gjorçe Petrov. Jo që kisha njohuri mbi këtë figurë historike maqedonase,
por, çuditërisht, sa herë më thoshte Gjorçe Petrov, seç ma përshkonte trupin një
zjarr, në prush. Biles kështu më thoshte edhe Mulla Rashiti: “O bir, o Gjorçe
Petrov, o krejt “zhar” je bre…”.
Ja çka do të thotë mishërimi me historinë e huaj! Më
vonë do të më thonë edhe Skenderbe por, kurrë nuk më ka ndjer trupi atë zjarrin
e “zharit”, për vetë faktin se emrin Skenderbe e kam dëgjuar shumë vonë, ndërsa
me emrin Gjorçe Petrov, jemi rritur, rruga për në Sullaren time i binte nëpër
lagjen e Gjorçe Petrovit, pazarin e mjekimin e kemi bërë në këtë lagje. Unë
Gjorçe Petrovi në mes të Prishtinës?! E dija që nuk isha, por nuk e kuptoja se
pse trupi flakë më shkonte kur më thoshin me këtë emër, pse trimërohesha dhe
pse përpiqesha ta imitoj këtë “vojvodë”! Ndoshta për shkak të ëndërrave rinore!
Ëndërrat e mia rinore ishin, thjesht, të bëhesha
burrë e shkuar burrave, trim, i zjarrtë, i guximshm, luftëtar. Dhe këtë nivel të burrëris e arrita sapo u martova.
Momentin kur dola nga dhoma e dhëndrrisë seç e ndjeva veten të përgatitur për
sfidat e jetës. Dhëndërr u futa si Gjorçe Petrov kurse dola si plak i urtë,
dola me plane të qarta për jetë. Zoti ishte me mua. Në mua vdiq Gjorçe
Petrovi ! Tash e tutje, për të tjerët do të isha Sulejman Rexhep !
Memoari nr.3
A
SHANË HOXHA
Nga koha e Medresesë në Prishtinë kam shumë kujtime.
Ajo periudhë jasht Medresesë gjithçka tjetër ishte marksizëm-leninizëm. Vlonte
Kosova nga kjo ideologji. Pa dyshim, marksizëm-leninizmi kishte future ndikimin
e vet edhe në Medresenë tonë. Sot, kur e kujtoj atë kohë, më vjen të turpërohem
prej atyre mësimeve dhe prej atyre hoxhallarëve komunistë që na mbushnin si
bateritë e zbrazura me këtë ideologji. Ishte kohë e tillë, po na përgatisnin të
bëheshim hoxhallarë komunistë. Komunistët e dinin se përmes hoxhallëkut, përmes
kontaktit me xhemat dhe influencimit tonë mbi ta, më se lehti do të përhapej
marksizëm-leninizmi, më së lehti do të zhvillohej bashkim-vëllazërimi, më së
lehti do të luftohej nacionalizmi shqiptar i cili ishte dhe mbeti gogol i komunizmit
jugosllav. Më vonë edhe do të dalin disa hoxhallarë ekspertë në luftimin e
nacionalizmit shqiptar. Një nga këta ekspertë isha edhe unë. Falë Zotit ky
aktivitet nuk zgjati shumë, sepse nacionalizmi ishte më i fuqishëm se çdo forcë
tjetër, pra, edhe më i fuqishëm se predikimi ynë përplot me islam e Allah në
gojë. Çegevara i tyre Kosovar ishte më i fuqishëm se vazi ynë, fatmirësisht!
Jo gjithnjë merreshim me hoxhallëk. Natyrisht, ishim
të rinjë e na vlonte gjaku. Pastaj, si të rinjë që ishim, si të indoktrinuar
deri në palcë me marksizëm-leninizëm, shpesh dinim të dilnim edhe jasht
mantelit të hoxhës. I mernim lakmi rinisë kosovare plot me vrull e energji apo
dikush na joshte! Nuk e kuptonim se kjo ishte lojë e UDB-së së askohëshme me qëllim
që të na fusin në grusht dhe të na mbanin përjetë bashkëpunëtorë të tyre.
Grrepi ishte femra! Një hoxhe i ardhshëm i ngarkuar me ndonjë mëkat prej të
cilit vështirë se mund të shpëtojë, pa dyshim që përjetë do të ishte në grusht
të UDB-së. Ja pse na shau aq keq Mulla Rashiti kur na zuri me femra duke pirë
kafe në një lokat të Prishtinës.
“I shihni këta tre hoxhllar të ardhshëm, a! Ani edhe
Adnan Eminovi e Vesel Dauti duhet të kthehen në
Maqedoni me përhap islam. Këta tre i zura dje me tri femra në një kafe.
Njëri më tha se ishte me çikën e tezes, tjetri më tha se ishte me çikën e axhës,
e tjetri me çikën e dajës. Po a bën myslimani zina me anëtarët e fmiljes bre
krejt bota islame ua q… nanën juve, hë”- ishte shpërthimi i Mulla Rashitit me
atë rast. Sot plotësisht e arsyetoj se pse na u sul me atë rrebesh sharjesh. Të
tre hoxhallarët përfunduan si hyzmeqar të UDB-së. Unë u pata betuar që një ditë
do t’i hakmerrem këtij shërbimi që kurrë nuk na la rahat.
Memoari
nr.4
UNË KOMUNISTI– ÇEGEVARA
NË MES TË KUVAJTIT
Pak edukimi
familjar, pak porositë e babait tim, pak mësimdhënësit tanë, hoxhallarët e
periudhës komuniste dhe pak vetë sistemi, e kishin bërë të veten që prej mua të
krijojnë teologë të ideologjizuar, pra, hoxhallarë komunistë. Diapazoni
i njohurive tona ishte më i zgjëruar se i bashkëmoshatarëve tanë të shteteve arabe.
Këtë e vërtetova sidomos kur e mora udhën për në shtetet arabe për të vazhduar
skollimin tim akademik.
U përplasa në Kuvajt!
Ndejet e mia me burra nëpër oda, dëshira ime për t’i
emituar burrat e kohës të katundit tim (Sullara e Epërme gjithmonë ka dhënë
burra të zgjuar, burra që kanë shpëtuar burrërinë në Sullares të Poshtme, në
Kondovë ku shumica e banorëve sulalen e kanë nga romët, por dhe në tërë Dërvenin),
dëshira ime për të mbajtur anën e të drejtit (i drejtë është gjithmonë ai që është
i fortë), më motivoi që të orientohesha për studimet e sferës së drejtësisë,
sheriatit. Pra, në Kuvajt nisa të studio sheriatin!
Në Kuvajt arrita me farmerka, me “shangajka” dhe me
një maicë të kuqe. Gjithmonë i kam pasur qejf ngjyrat e kombit tim, kuq e zi,
por, meqë përcilleshim prej udbashëve, meqë kisha frikë, vishja maica vetëm me
ngjyrë të kuqe. Kur më pat pyetur njëherë një mik i imi, Zujhajrati, nëse isha
gjakovarë (me demek pederast) se pse vishja vetëm maicë të kuqe, desh ia përshesha
turinjtë. Unë Gjorçe Petrovi, unë Çegevara i Prishtinës të isha “gjakovar”?
Natyrisht, miku im e pësoi dhe hoqi dorë prej provokimeve të tilla.
Me një çantë shpinës dhe me duart në xhepa u
akomodova në Kuvajt. Shumë shpejt i mora penjtë në duart e mia. Imponova burrërinë time, guximin tim dhe
budallallëqet e mia. Ndryshe nuk bënte. Me gjoksin e fryer, me pantallonet e gjëra,
me maicën ngjyrë të kuqe, me flokë të gjata
tamam përngjaja në Çegevarën, në simbolin e kohës për mbarë të rinjtë e
botës. Ndërsa unë e kisha si simbol të rrebelizmit, pasi që e kisha studiuar
dhe e njihja tamam se kush ishte kjo figurë kaq e madhe botërore. Një student,
boshnjak, emri i të cilit tashmë nuk më kujtohet, sepse e pranoj, nuk i mbaj
mend emrat, më kishte pas thënë njëherë “Të kesh njohuri mbi Pejgamberin
s.a.v.s. kaq sa ke për Çegevarën do të ishe një nga biografët më të shquar në
botë të personalitetit të Muhamedit a.s.!” Që nga ky moment këtë boshnjkun e
vura në shënjestër, e hetova se ai e kishte në gjak talljen me shqiptarë, mezi
prisja momentin që të kapem me të. Dhe, nuk vonoi shumë! E zura duke e ofenduar
dhe duke e grushtuar Zulhajratin, mikun tim. Nuk prita asnjë sekond, e kapa boshnjakun,
e shtriva për toke, ia vura thikën në fyt dhe i bërtita “okrenise prema Kiblu,
pizda ti mater”! Të shkretit i shpëtoi shurra, ndësa nga ai moment kurrë më nuk
e pamë të studionte në fakultetin tonë. Iku, apo e tërhoqi UDB-a nuk e pata të
qartë kurrë. Nga ky moment të gjithë më
quanin Çegevara, sidomos kur ecja veshur me maicën e kuqe.
Një herë, një profesor, më duket se quhej Xhemil, më
ndaloi dhe më pyeti në mos isha komunist, meqë gjithmonë po vishesha me maicë të
kuqe e të ngushtë, me gjoks e muskuj të fryrë. Natyrisht, desh i mbeta në qafë
duke ia ngritur zërin dhe duke e pyetur kërcënueshëm se çka kishte ai kundër
komunizmit. Komunizmi është i mirë!
Memoari
nr.5
SI
E MUNDA PROFESORIN E SHERIATIT
El Shuajbi, profesori im i cili kishte arritur një
autoritet mbi studentët falë rigorozitetit në të notuar, por edhe falë ligjërimit
perfekt prej një profesori të stërpjekur, deri sa po kaloja nëpër qendër të
studentëve bashkë me shokun tim Zulhajratin, më provokoi shumë ashpër!
- Nuk të shkon fare kjo maicë e kuqe. Edhe sheriatli
i ardhshëm edhe komunist, nuk shkon! – më tha.
- Pse – i thash - çka ke ti kundër komunizmit. A e
di ti se me qenë në Jugosllavi, për këtë fjalë të kisha djegë. Të kisha paraqitë
në polici e ti kishe përfunduar shumë keq.
- Komunizmi është ideologji e shpikur për ta luftuar
islamin- më tha profesori!
- Unë vij prej një vendi komunist ku islami bashkëjeton
për mrekulli me këtë ideologji. Ai sistem më ka dërguar këtu në Kuvajt që të bëhem
teolog i mirë. Por, këtu, profesorë si ti, teologët po i nxjerrkan gjysmakë.
- Unë dhe ti paskemi punë – më tha profesori. – Do të
më mbashë mend për tërë jetën.
- Çfarë ngjyre ka gjaku yt – e pyeta.
- Të kuq – më tha!
- Pse nuk e ke të gjelbërt, si ngjyrën e islamit – i
thashë. E shikon, të gjithë krijesat e Zotit, në esencë janë komunistë.
Komunizmi i ka siguruar një mirëqenie të mrekullueshme popullit tim shqiptar. Falë kësaj ideologjie po lulëzon edhe islami atje te ne. Ti
nuk qenke profesor, ti qenke imperialist amerikan – i thashë me plotë urrejtje.
Gati t’ia përplas edhe ndonjë shuplakë në atë fytyrë të mbuluar me mjekër.
- Shkurtoi flokët dhe nis e lësho mjekër, kështu po
më ngjanë si në një femër të lazdruar – më tha.
- Kështu na do Josip Broz Tito – i thashë
Profesori u dorëzua. Uli kokën, nuk nxori më fjalë
nga goja dhe vazhdoi punën e vet. Kurrë nuk më ndaloi më. Dorën në zemër, dhe
provimet i kalove lehtë te ai. Natyrisht, nuk e lash me aq atë debat në mes
meje dhe profesorit. U ankova edhe te ambasadori jugosllav por edhe në dekanat.
Nuk pajtohesha aq lehtë në atë kohë të më shante dikush komunizmin dhe Shokun
Tito. Si rini e Titos kishim dhënë betimin që asnjëherë nuk do të shmangeshim
rrugës së tij.
Memoari nr.6
VËLLAZËRIM-BASHKIMI MË I SUKSESSHËM SE ISLAMI
Babai im më kishte dhuruar spontanisht një moto
jete: “Birë, nëse do të kaloshë mirë në jetë, kalo mirë me pushtetin, mos e
kundërshto pushtetin!” Pushteti komunist Jugosllav na ndiqte gjithandej, madje
kishim qejf të na ndiqte, na ishte bërë sistem jete. Brenda nesh e kishte
ngjallur atë gogolin që e vriste në vend secilin që përpiqej ta kundërshtojë
pushtetin. Vëllazërim-bashkimi ishte, pa dyshim, vlerë e paçmueshme. Midis
Beogradit flije kokërr shpinës pa t’u trembur qerpiku i syrit.
Këtë porosi të babait e pata moto jete. Pak para se
të nisesha për në Kuvajt, as vet nuk e di se si gati tërë Maqedonia e kishte
marrur vesh për synimin tim. Nuk ma merr mendja të ketë folur diku babai im.
Sido qoftë, ditën kur e preva biletën për në Beograd, prej nga do të fluturoja
për në Kuvajt, pas katundarit tim, topallit, më kishte dërguar fjalë Goran
Subashiq, i cili në takimin tonë në një zyre të këshillit ekzekutiv të qytetit
të Shkupit, m’u prezantua si rreshter i vjetër, përgjegjës i sektrit për çështjet
fetare pranë KOS-it. Pasi u bind se unë me tërë shpirt isha jugosllav i
zjarrtë, më porositi që këtë imazh ta përcillja kudo që do të shkoja, sepse,
kështu do të dilja i nderuar atje por edhe brenda. Më tha që, në çdo fakultet
ku shkojnë studentët tanë nëpër shtetet arabe, kanë për detyrë të përcjellin
njëri tjetrin dhe këtë nuk e dinë asnjëri. Të gjithë kur të kthehen në
vendlindjen e tyre, do të raportojnë për njëri tjetrin, prandaj, më tha, hap
sytë dhe, më mirë të raportoshë ti për shokët se sa shokët të raportojnë për ty.
Jugosllavia nuk ka vend për ata teologë që nuk do të jenë markë jugosllave.
“Kujdes, më tha, shtetet arabe janë në anën tonë, prandaj, as mos tentoni që të
futeni nëpër lëvizjet ekstremiste që tentojnë t’i destabilizojnë shtetet mike arabe.
Prandaj, do t’i vëzhgoshë këta ujqër, mundësisht edhe t’i eliminoshë nga
pozicioni i gjyetarit, më tha si në shaka e që, duke më shtrënguar damarin e
qafës desh më paralizoi në vend. Në ty e shohim të ringjallur Gjorçe Petrovin
tonë, më tha pasi më uroi udhë të mbarë për në Kuvajt.
Që nga ai moment, të gjithë që më provokonin,
qofshin ata edhe miqtë e mi më të ngushtë, menjëhere krijoja përshtypje se i ka
lëshuar Subashiqi,të më përcjellin, prandaj në të tilla situatë reagoja i
papërmbajtur. Prandaj i reagova aq ashpër edhe profesorit arab, el Shuajbit, i
cili, për një moment, seç m’u duk si mik i rreshterit të vjetër, Goran
Subashiqit, të cilit më duhej t’i raportoja sa herë që kthehesha në Shkup por,
jo rallë i raportoja edhe përmes njerëzve “diplomatikë” që më takonin sa herë
që donin të iknin nga Kuvajti. “Suljo, mos ke ndonjë selam për Subashiqin”, më
thoshin fare pa m’u prezantuar. Sapo ma përmendnin emrin e tij, e dija që janë
të lozjës së tij. Nuk ishte edhe aq lehtë të bëheshe teolog në shtetet mike të
Jugosllavisë. Ne duhej të ishim shembull i Jugosllavisë së vëllazërim-bashkimit,
shembull këtë që nuk po mund ta arrinte madje as islami si fe! Edhe këtë, falë
atij rrjeti të spiunëve që ishte i shtrirë cep më cep botës.
Memoari nr.7
KUJT I FRIKËSOHESHA NË KUVAJT
Zulhajrati ishte miku im më i ngushtë. E kisha shumë
për zemër, aq shumë sa që për të kujdesesha më shumë se për vetëveten. E mbaja,
kujdesesha për të, e ndaja me të çdo gjë që kisha, pa ia llogaritur asnjëherë
për borxh. Por, siç thonë, atë që e kë më për zemër, atij kija frikën, sepse,
edhe pse ti gjithmonë ke qenë i sinqertë me të, ai gjithnjë të ka llogaritur si
borxhdhënës. Broxhliu gjithmonë ëndërron që të lirohet prej atij që i ka borxh.
Kjo më frikësonte, sepse, e ndjeja se kështu do të ndodhte.
Kisha dilema të mëdha: kë e kisha mik të ngushtë – Zulhajratin
për të cilin kujdesesha apo Subashiqin i cili më kishte treguar shumë sinqertë
se, ata që do të më rrinë sa më pranë ata do të jenë telalli më besnik që tek
shërbimet policore në vend do të raportonin besnikërisht për mua.
Kisha vetëm një rrugëdalje! Të afrohem edhe unë sa
më shumë pranë tyre, pranë studentëve dhe, të mbledh sa më shumë informata.
Meqë ishte e sigurtë që, me t’u kthyer në atdhe pra, në Jugosllavi, të gjithë
ata do të raportonin për mua, atëherë do të ishte shumë më mençuri që unë i
pari të raportoja për të gjithë ata. Subashiqi do të më mbulonte, nuk do të më
dorëzonte te shokët e mi, ma kishte premtuar këtë. Do t’ju thoshte se këto informacione i kishte
pak nga njerëzit e ambasadave tona, pak nga raportet diplomatike që vinin
përmes ministrisë së Punëve të Jashtme. Prandaj, kurrë nuk duheshin dhe nuk
respektoheshin njerëzit e ambasadave. Prej tyre ruheshim si prej gjarpërit.
Vitin e parë, kur u kthyem nga Kuvajti, menjëherë
pas njerëzve të familjes së ngushtë, më takoi rreshteri i vjetër, Subashiqi. Më
pyeti për disa gjëra për të cilat nuk i dite askush përveç se meje dhe shokut
tim të ngushtë, Zulhajratit. Në atë çast u pata betuar se do ta djeg këtë
njeri. “Mos më thënshin Sulë nëse nuk e përvëloj si me prush Zulhajratin!”- u
pata betuar më vete.
Memoari nr.8
RAPORTI IM I PARË– MOMENTI KUR E SHAVA ARABISHTEN
A mund të ishin enveristët (ithtarët e Enver Hoxhës)
më shqiptarë se unë! Ata, adhuruesit e këtij satrapi, të ishin më nacionalistë
se unë nuk ndodh në asnjë mënyrë! Ai njeri që nuk e do fenë e popullit të vet
ai nuk e do as vetë popullin. Prandaj, këtë tip nacionalistësh i urreja. Ata
marksista-leninista, unë marksist-leninist! Ata e donin Shqipërinë, unë e doja
Shqipërinë. Ata dëgjonin këngë folklorike e patriotike, po ashtu edhe unë i dëgjoja.
I vetmi dallim ishte se unë nuk e doja Enverin, liderin shpirtëror të tyre. Nuk
mund të paramendoja kombin shqiptar pa fe! Më dukej gjë e tmerrshme. Prandaj,
qysh në Prishtinë, si nxënës i Medresesë, u pata rreshtuar në anën e atyre që i
luftonin këta qafira, këta të pafe. Kishim shkuar aq larg sa e kishim bërë
hallall bashkëpunimin me policinë jugosllave kundër këtyre enveristave.
Komunizmi jugosllav më dukej si një sistem më i sigurtë dhe më i përshtatshëm për
zhvillimin e fesë islame, prandaj, të gjithë ata që përpiqeshin ta rrënojnë këtë
sistem i ndjeja si armiq të Allahut, prandaj dhe pa hezitim rreshtohesha në atë
tabor që i luftonte pa mëshirë të gjithë armiqtë e komunizmit jugosllav.
Kjo ndjenjë më bënte që të miqësohem pa kurrfarë
kompleksi me rreshterin e vjetër, Subashiqin. Kur mi tregoi disa gjëra të cilat
i dinte vetëm shoku im Zulhajrati vendosa që edhe unë të tregoja diçka që dija
për të. Më tha që, historia nuk bëhet duke folur por duke lënë gjurmë me
shkrim. Më dha një copë letër dhe një laps kimik e më tha: “shkruaj”! Seç m’u
duk si urdhëri “ikre”! Sapo nisa të shkruaj në maqedonisht dhe në qirilicë,
nisa të ngatërrohesha. Nuk më kujtoheshin shkronjat. Nuk dija të shkruaja. Nisi
të shkruaj me shkronja arabe. Ky është momenti kur për herë të parë e shava
arabishten.
Mezi i shkrova në qirilicë nja dy-tre elemente për Zulhajratin:
1. Zuli (kështu i thoshte Subo shokut tim Zulhajratit)
i urrente tmerrësisht arabët të cilët asgjë nuk dinin për shqiptarët ndërsa për
jugosllavët e për Titon ishin në gjendje të heqin dorë edhe prej fesë islame.
2. Zuli shumë shpesh dilte nëpër kafiteri me femra.
Më luste edhe mua. Një herë kur dola me të, nga xhepi nxori një tufë dinarësh
kuvajtianë. Atij nuk i çonin aq shumë lekë prej shtëpisë. Aty kuptova se paratë
që po u humbnin studentëve nuk po i lëshonte dheu por po përfundonin në xhepin
e shokut Zul.
3. Zuli kishte shumë dëshirë që të bredhë nëpër
shtetet arabe ku studionin shqiptarët dhe të mbante lidhje me ta. Ndërsa unë
brengosesha dhe dyshoja se ai po vizitonte lëvizje të ndryshme, ndoshta edhe
ishte anëtarësuar e që ishin kundër sistemit jugosllav. Unë prej tij doja hoxhë
të vërtetë e jo rrugaç.
Pse ia shkrova këto gjëra Subashiqit?!
Memoari nr.9
SI U SAJUA RRENA “MULLA
SULA PI RAKI“
Në takimin e parë
me Subashiqin, pas ardhjes sime nga Kuvajti vitin e parë të studimeve, sapo u
ulëm në tavolinë, ai porositi dy gota raki, një për mua një për të. Desh i rashë
në qafë. Kurr nuk kam qenë më nervoz si në atë moment. I thashë, ta kisha
pushkën e gjyetisë do të të vrisja në vend.
- Hej, urtë! Trus bythën në karrige. Ne kemi fakte
dhe fotografi që ti, për 28 Nëntor, ke pirë e je bërë zuzë në një kafe, në
periferi të Kuvajtit.
Gjysëm e vërtetë, thashë më vete. Këtë rast nuk e
dinte askush tjetër përveçse Zulhajratit. Sapo ma tha këtë gjë Subashiqi, në atë
çast vendosa që të rrëfej gjithçka për shokun tim të cilin e doja me aq shpirt.
Paska qenë i lig!
Më 28 Nëntor të vitit të parë të studimeve, shkuam në
një lokal të hapur ku kishte edhe muzikë të gjallë si dhe dridhje barku e
gjoksi nga kërcimtaret profesioniste. Morëm nga një nargile. Unë e kërkova më të
shtrenjtën, ndërsa Zulhajrati e mori me shije të mollës. Sapo e tërhoqa nja
dy-tri herë më ra në kokë. Nisi të më sillej tërë lokali, fillova të qeshem,
vetëm qeshesha. Kurrë në jetë nuk kam qenë më i lumtur e më i gëzuar. Thjesht,
po fluturoja. Për herë të parë në jetë e kisha përjetuar atë ndjenjë. Nuk di sa
ka zgjatur, nuk mbaj mend asgjë. Kur i kam hapur sytë, kam qenë në spital, 24
orë pa vetëdije, i dehur tërësisht. Jo me alkool, natyrisht. Me nargile, kurse
kurrë nuk e mora vesh se ç’kishte pasur ajo nargile. Kisha vjellë shumë. Pas 24
orëve dola nga spitali i qytetit dhe u lëshova në kërkim të Zulit. Vetëm ai mund
të dinte se në ç’gjendje kisha qenë atë natë. Ja, tashmë e dinte edhe rreshteri
i vjetër, Subashiqi, edhe pse ky më tha që kisha qenë i dehur me raki. Qysh atëherë
u pata frikësuar se do të ma keqpërdorin këtë dehje si rezultat i dëshirës së
flaktë patriotike për ta shënuar pavarësinë e Shqipërisë nënë mu në mes të
Kuvajtit. Dhe do të ma keqpërdorin deri në këto çaste kur po e shkruaj këtë
dromcë memoari. Kot që betohem se kurrë në jetë nuk kam pirë asnjë gotë raki,
ndërsa, nuk mund të bëjë be se nuk kam qenë i dehur. Madje kam qenë tapë, dërrasë…!
Memoari nr.10
KARRIERA
IME DO TË PROJEKTOHET NË AEROPORTIN E BEOGRADIT
Kisha vendosur që mos të jem aq intim me shokun tim,
Zulhajratin, prandaj edhe nuk pranova të kthehesha bashkë me të, në të njëjtën
ditë, për në Kuvajt. Kështu më sugjeroi edhe Suba. “Ruaju prej tij por mos i shkëput
të gjitha lidhjet. Mos i jep shenjë që të dyshojë në ty se tashmë ti di për te
gjithçka, sepse pastaj edhe ai do të ruhet prej teje. Mbaje afër por gjithnjë
manipuloje, gënjeje, sille në maje të kalemit”, më pat thënë Subashiqi, i cili,
më tha edhe një gjë shumë të çuditshme. “Birë”, më tha ”po flas për të mirën tënde
dhe jo se po të manipuloj që me ty të ngritem në karrierë. Edhe në KOS, si në
kierarkinë ushtarake, rreshti i vjetër, pa fakultet, ngel përjetë në atë nivel
të gradës. Nuk ka rritje, kështu që, më dëgjo, sepse të mirën që ta dua unë nuk
ta do as babai yt biologjik”.
Subashiqin, çuditërisht, e takova në aeroport të
Beogradit. Më tha që kishte ardhur enkas për mua, të më përcjellë. Gjënë e parë
që ma tha ishte konstatimi i tij se tashmë në mua po shihte një lider të ardhshëm
fetar në Maqedoni. Sipas tij, arsyeja se pse shqiptarët po rrinin larg
Institucionit dhe se pse nuk po i përgjigjeshin jetës institucionale, paska qenë
pikërisht fakti që Institucioni i Bashkësisë Islame kurrë nuk ishte udhëhequr
nga një shqiptar. Më tha që, të përgatitesha mirë, sidomos të mësoja shkathtësi
si të notohet në pozitat e liderit dhe, me ndihmën e tij dhe të miqve të tij, së
shpejti unë do të isha në krye të institucionit fetar i cili do t’i tubonte të
gjithë shqiptarët myslimanë. Më pëlqeu si ide, edhe pse u habita për brengën e
një shkau që po e shprehte për shqiptarët myslimanë të Maqedonisë! Nëse nuk do
të isha unë në krye të këtij institucioni dhe nëse do të lejohej që edhe më tej
ta udhëhiqte këtë BI ndonjë joshqiptar, ai dhe krejt UDB dhe KOS kishin frikë
se së shpejti shqiptarët myslimanë do të gjenin mënyrë se si të organizonin jetën
e tyre fetare jasht institucionit. Frikë ishte se do të përhapeshin lëvizje
radikale. Radikalizmi fetar do ta ushqente urrejtjen kundër të tjerëve dhe kjo
pastaj do ta rriste edhe më shumë nacionalizmin shqiptar. Kjo ishte frika e Subës
dhe e shokëve të tij. Tashmë po më projektonin si shpëtimtarë të islamit
burimor në Maqedoni dhe me këtë edhe si tredhës të nacionalizmit shqiptar që më
vitin 1968 ishte provuar se ishte shumë i egër dhe i rrezikshëm për vlerat e
socializmit jugosllav. Thënë shkurt, në plan kishin të ngrisin kuadro
teologjike të cilët, përmes predikimeve fetare, do ta kultivonin edhe më shumë
bashkim-vëllazërimin. Ide gjeniale, ide kjo që tashmë ishte realizuar shumë mirë
te priftërinjtë. Në këtë makineri pa dyshim që duhej të futej edhe elementi
teologjik islam. Këtë ide po e nisnin me mua! Kurse mua babai im më kishte lënë
emanet: “Me vllastin (kështu i thoshte pushtetit) veç me të mirë! Kurrë mos e
kundërshto, sepse është si ta godasish murin me kokë. Me të mirë ec larg e më
larg. Bëni shokë të jetës të gjithë ata që ta duan gajretin, qofshin këta edhe
shkije, sepse, pa ndihmën e tyre nuk shkohet përpara. Kështu e kemi dërzhavën (pra, shtetin), nuk je as në devlet
e as te baba mbret.” Lehtë është në Kuvajt të jeshë mysliman, eja provoe në
Jugosllavi, në Maqedoni. Më mirë, siç thoshte babai im, musliman i ndershëm, i dëgjueshëm
e bashkëpunëtorë me vllastin, se sa musliman rrebel, nacionalist shqiptar, dhe
t’ju japësh shkas shkijeve që të ta tredhin edhe nacionalizmin por edhe ta
ngulfasnin islamin. Gjynah i madh do të ishte kjo për mua. Prandaj vendosa që të
studioja shumë, trimërinë e kisha, të mësoja disa shkathtësi dhe, unë gjallë e
pa u bërë lideri i muslimanëve të Maqedonisë nuk e lë. Ky
preokupim mu bë motiv i jetës sime që nga biseda e fundit me Subashiqin në
aeroportin e Bogradit. Nuk u takova kurrë me të. Kishte vdekur disa muaj pas ndarjes
sonë. Për mua i kishte folur gjatë Donevskit. Më vonë, për hirë të dashurisë së
madhe që kishte pasur për mua Subashiqi dhe, në respekt të tij, u bëmë miq të
ngushtë me Donevskin, i cili, do të më ndihmojë pa masë në kapjen e fronit të
BI që do të ndodhë pas mëvetësimit të Maqedonisë, dmth pas prishjes së
Jugosllavisë.
(Marrur nga Balkanpost)
Sot është dita më e lumtur e jetës sime, kam provuar të gjitha mjetet e mundshme për të mbetur shtatzënë për më shumë se 8 vjet pasi u martova me burrin tim të dashur, por asgjë nuk funksionoi për mua derisa takova një mike timen shumë të mirë që më drejtoi në (BARDH MAGIC), i shkrova në Whatsapp dhe i shpjegova situatën time, ai më dha botën e tij dhe më premtoi të më ndihmonte, bëra gjithçka që më kërkoi, shkova në spital 4 javë pas magjisë dhe doktori tha që jam shtatzënë, kjo solli gëzim në shtëpinë time, më në fund kam fëmijën tim të bukur, tani jam plotësisht një grua e martuar e lumtur, e gjitha falë (MAGJISË E BARDHË), kontaktoni atë për çdo lloj zgjidhjeje,
ReplyDelete* Nëse dëshironi të mbeteni shtatzënë.
* Nëse dëshironi të ndaloni abortin.
* Nëse doni të ktheheni me të dashurin tuaj.
* Nëse dëshironi të keni një shtëpi të lumtur.
* Nëse dëshironi fat të mirë në çdo aspekt.
* Nëse keni probleme me vaginën/penisin.
ai do t'ju ndihmojë menjëherë.
Email: findritualforlife@gmail.com
+3550685677099
+2349046229159